יום טוב לבחורות

בלוג סקס בנושא שירותי מין בתשלום והזמנת נערות ליווי

כללי

קונדומים: סקירה כללית של השימוש בהם, היתרונות והסיכונים

קונדומים הם אמצעי מניעה חיוני המספק למשתמשים הגנה מפני זיהומים המועברים במגע מיני (STI) והריון. הם עשויים ממגוון חומרים כולל לטקס, פוליאוריתן, פוליאיזופרן ועור כבש, ומגיעים במגוון צורות, גדלים ומרקמים. קונדומים משמשים בדרך כלל להגנה מפני הריון, ובהתאם לחומר, יכולים לספק הגנה מפני מחלות מין מסוימות. קונדומים מגיעים גם בזנים "זכריים" וגם "נקביים".

כאשר משתמשים בהם נכון, קונדומים יעילים מאוד בהפחתת הסיכון להריון והתפשטות מחלות מין. מחקרים מראים כי בשימוש עקבי, קונדומים יעילים ב-97% במניעת הריון וב-95% במניעת העברת HIV. לכן, יש לעודד שימוש בקונדומים כחלק מחינוך מיני מקיף, להפוך אותם לנגישים יותר ולהפחית את הסטיגמה.

וי סקסי
למרות היתרונות הרבים שקונדומים מציעים, ישנם כמה סיכונים הקשורים לשימוש בהם. עבור אנשים עם אלרגיות או רגישויות לטקס, השימוש בקונדומים לטקס עלול לגרום לגירוי או תגובה אלרגית. יתר על כן, אם קונדומים אינם בשימוש כראוי או פג תוקפם, הם עשויים להיות פחות יעילים במניעת הריון והעברת מחלות מין. זה גם אפשרי עבור מחלות מין עור לעור, כגון הרפס או HPV, להתפשט באמצעות מגע גם כאשר נעשה שימוש בקונדום, אם כי הסיכון מופחת מאוד.

קונדומים, למרות שאינם מושלמים, הם אחת השיטות היעילות ביותר למניעת הריון ומניעת מחלות מין, והם זולים יחסית וקלים לשימוש. חשוב לזכור כי תמיד יש להשתמש בקונדומים עם חומר סיכה מיני כמו חומרי סיכה על בסיס מים או סיליקון, שכן חיכוך יכול לגרום להם להיקרע. בנוסף, בשל סכנת השבירה, יש לבדוק אם יש קרעים בקונדומים ולהחליפם לפי הצורך.

בארצות הברית, קונדומים גבריים עשויים לרוב מלטקס וזמינים בחינם או במחיר סביר עם תעודת זהות במרפאות ובמרכזי בריאות. חלק מבתי המרקחת נושאים גם קונדומים, כמו גם חנויות מקוונות כמו drugstore.com ו- amazon.com. קונדומים שאינם לטקס כמו פוליאוריתן ופוליאיזופרן, כמו גם קונדומים מעור כבש זמינים גם כן, ויש להשתמש בהם כאשר לאדם יש אלרגיה או רגישות ללטקס.

קונדומים נשיים, העשויים לעתים קרובות מניטריל, הם אפשרות פחות נפוצה. בדרך כלל, הם נמכרים בחנויות מכולת ובתי מרקחת, באינטרנט, ובכמה מרפאות. הם נמצאו יעילים ב -95% בהגנה מפני הריון כאשר נעשה בהם שימוש עקבי. למרבה הצער, קונדומים נשיים יקרים יותר מקונדומים גבריים, אך כמה מרכזי בריאות ומרפאות מציעים דוגמיות חינם לנזקקים.

באופן כללי, קונדומים הם אמצעי מניעה יעיל ומניעת מחלות מין ויש לעודד אותם כחלק מחינוך מיני מקיף. אנשים עם אלרגיות או רגישויות ללטקס צריכים להשתמש בקונדומים שאינם לטקס להגנה מפני הריון ומחלות מין, ויש להשתמש בקונדומים גברים ונשים כאחד עם חומר סיכה כדי להפחית עוד יותר את הסיכון לקרעים או לשבירה. יתר על כן, כמו בכל אמצעי מניעה, אין לחלוק קונדומים עם בני זוג מרובים או לעשות בהם שימוש חוזר יותר מפעם אחת. על ידי התחשבות בסיכונים וביתרונות אלה, יחידים וזוגות יכולים לבחור באפשרות הטובה והבטוחה ביותר לבריאותם המינית.